Zaterdag en zondag 20 en 21 december - Openlucht theaterfestival Kerst in oud Kampen

Uitgelicht nieuws

b_320_0_16777215_00_images_nieuws_2015-12-02_15.25.42.jpeg
Op woensdag 2 december ontving IJsseldelta Marketing lokale, regionale en landelijke pers op salonboot De Veerman van Kampen. Journalisten werden welkom geheten door Burgemeester Koelewijn van Kampen en kregen vervolgens door Claudi Groot Koerkamp, Merkleider van IJsseldelta Marketing, de highlights van de IJsseldelta gepresenteerd. De drie Hanzesteden Kampen, Hasselt en Zwolle werden uitgelicht, evenals de eeuwenoude rivieren IJssel en Zwartewater en de oudste polder van Nederland in het Nationaal Landschap IJsseldelta. Vervolgens kregen de journalisten onder leiding van een stadsgids een rondleiding door Hanzestad Kampen waar het verhaal van historisch Kampen en de Hanze is verteld.

Bij terugkomst op de boot werden de journalisten ontvangen door leden van de Volwassenentheatergroep Avontura (onderdeel van Ventura Kampen). Zij maakten op ludieke wijze promotie voor het evenement Kerst In Oud Kampen. Tijdens een korte vaartocht langs de kade van Kampen en de bergingslocatie gaf maritiem archeoloog Wouter Waldus een presentatie met hierin uitleg over het lichten van de IJsselkogge, het archeologische belang hiervan en de vondsten tot nu toe.

Doel van de bijeenkomst was verzilveren van de kansen die vondst van de IJsselkogge biedt voor de regio IJsseldelta. Voorwaarde hiervoor is de samenwerking tussen IJsseldelta Marketing, gemeente Kampen, Kampen Marketing, Koggewerf en Kerst In Oud Kampen. Door gezamenlijk op te trekken in de marketing en communicatie krijgt de regio meer bekendheid, wordt het aantal bezoekers vergroot en bestedingen verhoogd. Door promotie, boekingen en activiteitenaanbod op elkaar af te stemmen, ontstaat een kant en klaar product waarmee het de potentiele bezoeker eenvoudig wordt gemaakt Kampen en de regio IJsseldelta te bezoeken.

Landelijke titels als Algemeen Dagblad, Trouw, Telegraaf, Kampioen etc. hebben toegezegd publicaties te verzorgen. IJsseldelta Marketing kijkt daarom terug op een geslaagde actie.